2014 rok był już kolejnym rokiem z rzędu, który hiszpański koncern motoryzacyjny Seat kończy na minusie. Mimo to, wyniki osiągane przez Seata są coraz lepsze, co pozwala optymistycznie zapatrywać się fanom tej marki na przyszłość.

seat-leon-20132014 rok Seat skończył z wynikiem 66 milionów euro na minusie. Jest to wynik o wiele lepszy w zestawieniu z 2013 rokiem, gdy hiszpański koncern przyniósł aż 149 mln euro strat. W raporcie Seata za miniony rok można znaleźć także pozytywne informacje – rosnąca sprzedaż nowych samochodów hiszpańskiej marki przyniosła aż 7,5 mld euro przychodu, a wzrost na poziomie 15,3% w zestawieniu z poprzedzającym rokiem stanowi najlepszy rezultat w historii koncernu.

Tak wysoki poziom sprzedaży nie byłby możliwy bez wprowadzenia na rynek odpowiednich samochodów, dostosowanych do potrzeb klientów. Tutaj zdecydowany prym wiedzie Seat Leon, który oferowany jest w różnych wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych. Na drugim miejscu znajduje się Seat Ibiza, który w tym roku święcił swoje 30 urodziny. Te dwa modele hiszpańskiego koncernu w poprzednim roku wygenerowały sprzedaż na poziomie 442 667 samochodów, co stanowi najlepszy wynik Seata od 12 lat.