Hiszpański koncern motoryzacyjny stwierdził, że przyszedł odpowiedni moment, aby odświeżyć model Alhambra. Samochód oprócz zmienionego wyglądu otrzyma także bogatsze wyposażenie oraz nowe jednostki napędowe.
Seat nie słynął nigdy z rewolucyjnych zmian w zakresie faceliftingu. Tak jest i tym razem – odświeżony model Alhambra nie przyniesie rewolucji w zakresie wyglądu zewnętrznego. Auto zostało wyposażone w nowy logotyp Seata, a także nową atrapę wlotu powietrza oraz tylne, diodowe reflektory. Dodatkowo, kierowcy chętni na zakup nowego Seata otrzymają szersze pole manewru w zakresie wyboru kolorów nadwozia oraz wnętrza.
Spore zmiany trafią za to pod maskę Seata Alhambry po faceliftingu. Wszystkie dostępne jednostki napędowe w odświeżonym modelu będą spełniały europejskie normy spalin Euro 6. Wg danych producenta, każdy silnik oferowany w nowym modelu Alhambra jest w stanie spalać średnio o 15% mniej paliwa w zestawieniu z dotychczas znanym autem o tej samej nazwie. Do oferty trafią zatem dwa benzynowe motory o pojemności 1,4 i 2-litrów, z których każdy z nich będzie w stanie generować odpowiednio 150 i 220 KM mocy. Dla miłośników wysokoprężnych jednostek napędowych przygotowano silnik 2.0 TDI w trzech wariantach mocy – 115, 150 oraz 184 KM. Moc z silnika na koła pojazdu będzie przenoszona za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów lub też – w opcji, z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG.
Seat Alhambra po faceliftingu wyposażony został w system informacyjny Seat Easy Connect, który wyświetlany kierowcy będzie za pośrednictwem sporych rozmiarów, 6,3” dotykowego wyświetlacza. Oprócz nawigacji, system będzie posiadał także funkcje rozrywkowe i multimedialne.
Sprzedaż nowego Seata Alhambry ma rozpocząć się w Europie już na jesieni bieżącego roku.