2014 rok był już kolejnym rokiem z rzędu, który hiszpański koncern motoryzacyjny Seat kończy na minusie. Mimo to, wyniki osiągane przez Seata są coraz lepsze, co pozwala optymistycznie zapatrywać się fanom tej marki na przyszłość.
2014 rok Seat skończył z wynikiem 66 milionów euro na minusie. Jest to wynik o wiele lepszy w zestawieniu z 2013 rokiem, gdy hiszpański koncern przyniósł aż 149 mln euro strat. W raporcie Seata za miniony rok można znaleźć także pozytywne informacje – rosnąca sprzedaż nowych samochodów hiszpańskiej marki przyniosła aż 7,5 mld euro przychodu, a wzrost na poziomie 15,3% w zestawieniu z poprzedzającym rokiem stanowi najlepszy rezultat w historii koncernu.
Tak wysoki poziom sprzedaży nie byłby możliwy bez wprowadzenia na rynek odpowiednich samochodów, dostosowanych do potrzeb klientów. Tutaj zdecydowany prym wiedzie Seat Leon, który oferowany jest w różnych wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych. Na drugim miejscu znajduje się Seat Ibiza, który w tym roku święcił swoje 30 urodziny. Te dwa modele hiszpańskiego koncernu w poprzednim roku wygenerowały sprzedaż na poziomie 442 667 samochodów, co stanowi najlepszy wynik Seata od 12 lat.