Hiszpański koncern zadecydował o wstrzymaniu sprzedaży na rynku rosyjskim. Decyzja wejdzie w życie wraz z początkiem przyszłego roku.
Seat od kilku lat wchodzi w skład niemieckiego koncernu VAG, do którego należą m.in. tacy potentaci jak Volkswagen oraz Audi. Oficjalnym powodem takiej decyzji jest spadająca wartość waluty rosyjskiej – rubla oraz spowolnienie gospodarcze w Rosji.
Wiadomo jednak, że decyzja ta pokrywa się także z sankcjami nałożonymi poprzez Unię Europejską na Rosję. Jednymi z najbardziej pokrzywdzonych sektorów są koncerny motoryzacyjne, które jeden po drugim decydują się o wstrzymaniu sprzedaży na rynku rosyjskim.
Informacje te doskonale obrazują liczby – w październiku bieżącego roku sprzedaż na rynku rosyjskim spadła o 10% w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. W perspektywie całego roku sprzedaż aut w Rosji jest o 13% gorsza w zestawieniu z rokiem 2013.
O wiele gorzej dane te prezentują się na przykładzie samego Seata. Hiszpańska marka, należąca do koncernu VAG w pierwszych dziesięciu miesiącach 2014 roku zanotowała spadek o aż 57% w zakresie sprzedaży samochodów w Rosji, w porównaniu z tym samym okresem 2013 roku.